NamAku (@_@)

Ini cerita aku, famili, si die n kwn2... tiada kaitan dgn owg yg xdikenali... belog ini diwujudkan untuk menghabiskn masa lapang semata2... bukn untuk glamor n populariti.... slmt berbelog =)

Monday, January 2, 2012

Pemergian....

salam petang sume.... petang nie aku teroka balik aku punye belog yang dah lme aku tinggalkan... sejak beberape minggu nie mmg xde mse tuk aku jalajah aku punye belog... yelah.... bz dgn kenduri arwah atuk aku... patutnya arie sabtu arie 2 genap 40 arie atuk aku pergi menemui Allah yang maha esa.... nak xnak kmi sekeluarga kene redha dgn pemergian die.... tp kn.... belom sempat kami buat kenduri arwah yg ke 40 arie tuk atuk aku, pak teh aku telah pergi menyusuli atuk aku pada arie yang ke 39 pemergian atuk aku.... ermmm agak trkejut jugk jantung aku terima mesej dr ank bongsu pak teh aku mengatakn.... "ayah dah xde"... pada umur yg begitu muda.... nk msuk 40 tahun... pkteh aku pergi mengikut atuk aku.... tp.... pemergian nye yg buat kmi terkilan.... kereta nya terbakar pada arie rabu dan die koma selama 2 arie sebelom menemui ajalnye.... kes nie msih dalam siasatan polis... mungkin ade sabotaj dr kenalan die sndri.... ape pown kmi serahkn pda pihak polis tuk selesaikan mslh tu....

sgt2 sedih dgn pemergian die.... pkteh aku tinggalkan tanda2 yang kmi sndri xjangka...

- die sgt suke menyanyikan lagu.... "andainya aku pergi dlu sebelum mu... jgnlah ko bersedih atie...." & "Bila
  aku sudah tiada...." mmg bikin kmi sedih bile tringtkn nye....

- ank : ayah... knpa ayah nk diet???? makan pil2 segala???
  ayah: yelah... nt bile orang angkat mayat ayah... xdelah berat n sushkan orng.... ( huh.... tanpa disngka2)

- menampal ayat pada pintu: "sembahyanglah kmu, sebelum kmu disembahyangkn"

- "angah... bile ayah dah xde jaga mak & adik2"....

- isteri : Bang... tahun nie nk raya kt mane???
  suami: abang nak raya kt kubur jer....

korang bayangkan lah... tanpa disngka2 die xde.... dah lah die 2 jenis yang bising giler... suke wat lawak... bile die xde mmg sunyi giler la kn.... kalau die balik kg... pgi2 die da bangun dan akn menyanyi sekuat2 atie smpai kmi terbangun... perghhh punye la tension.... tp dgn cara 2 jer kmi sume akn terjge n p solat... =p sekelip mata die xde... aku jdi kesian kt ank2 die... mmg diowg dah besar tp allah jer yg tahu.... tahun nie plak ank2 die ambik stpm, spm, pmr n upsr.... dah lah sume manje nan ayah... nak ape sume dapat.... kereta... motor... sbb pkcik aku nk ank2 die xsush sprti die dlu.... dan aku jugk xrse yg pkcik aku 2 dlu sush... tp seorng bpa mmg nk tgok ank2 xsush sebenrnye.... dan aku... mmg manje giler nan die.... pergi n balik dr universiti dlu mmg die jer yg ambik... suh jer ambik.... xsmpai setengah jam dah terpacak depan pagar uitm... kalau aku lmbat... die pown akn mengambil ksempatan mnyakat dak2 uitm... sbb die agak ensem n peramah =D suh jer die belanje... perghhh gerenti aku n ank2 die dbawak mkn.... jgn kta time kt u dlu... bile dah keje nie pown... kdg2 die yg antarkn aku balik serdang.... sbb aku tiap2 minggu mmg balik kg =p n skunk... xde lg sume 2.... sume orng yg bez2 telah menjdi arwah2 belaka =( mmg aku sedih bangat lorhhhhh.... i <3 u atuk & pak teh... smpai bebile never forget u.... =)

No comments: