NamAku (@_@)

Ini cerita aku, famili, si die n kwn2... tiada kaitan dgn owg yg xdikenali... belog ini diwujudkan untuk menghabiskn masa lapang semata2... bukn untuk glamor n populariti.... slmt berbelog =)

Monday, May 9, 2011

Trauma ngn KoLo Pilah

salam.. ai u ols... ermm... ptg2 yg pnas cm nie trlints lak at atie nie an nk tulis sal satu phenomena alam yg bru jew bpe arie trjdi at tmpat aku diberanak kn iaitu kolo pilah, nogorie smbilan... haaaaa skunk nie bile bukak jer cer pasai nogori tros owg jdi truma.. nk tau kah sbb ape??? ermmm kwasan mandi manda tmpat owg dok rekreasi time ujung mggu dah jdi tmpat yg mnghantui sume owg kolo pilah... yelah.. sbb nye tetibe jer kwasan 2 telah mngorbankn 3 owg kanak2 yg mandi manda kt sna... ermmm aku sndri xbpe nk pasti la.. tp yg aku tahu dgn tetibe jer air dr atas gunung angsi 2 melimpah dgn byk nye tnpa dsedari oleh pengunjung2 at sne.. yela... lau mndi air trjun nie satu jer bhaye nye... kite xtau sme ade keadaan kt atas gunung 2 hujan ke x... bile hujan.. mmg mslh lah sbb air deras n mcm2 ley jdi.. nie lah satu bnde yg paling aku takot lau p mndi air tejun.. psngn yg mpunyai 4 owg ank 2 kehilngn 3 dr ank mereka... sgt2 ksihn.. keadaan 2 trjdi tnpa diduga n msuk paper lg... ayah diowg da try tuk slmtkn ank nye ttp dsbbkn keadaan air yg deras n mcm halilintr mnyebabkn ayh mreke sndri pown hnyut dibwa arus deras tnpa sempat selamtkn ank2 nye... sedih kn??? kowg tgok... lau da nme nye ayh... xkn ade ayah nk tgok ank nye sakit... nie apatah lg hnyut dibwa air.. ayah atau ibu snggup gadai nyawa kt ank2 sbb nk ank2 diowg slmt... aku simpati sgt ngn kluarga mreka n harap diowg tabah dgn ape yg trjdi.. mgkin ade hikmah dsbalik ape yg brlaku sumenye...

dan tuk sume bloger... kowg sume lau p mndi air tejun atie2 k... jge dri.. sbb kite sush nk jngka keadaan alm nie... sme2 lah pelihara alm sekitar.. sekian...

salam dr ira chan..

No comments: