NamAku (@_@)

Ini cerita aku, famili, si die n kwn2... tiada kaitan dgn owg yg xdikenali... belog ini diwujudkan untuk menghabiskn masa lapang semata2... bukn untuk glamor n populariti.... slmt berbelog =)

Sunday, April 8, 2012

Jodoh owh jodoh =p

malam dak2 belog... =) erm sesambil aku bertext nan si pakwe, tros ase nk terjah belog jap... nk tulis pasal jdoh... erm tajok nk hot aje... bak kata 4 minutes... hot issue =p tetttttt... ermmm oke... mulekn misi tok chit chat lah kn... nk dijdikn cite... tatkala bos aku xde kt opis... byk lah yg dak2 opis aku sembangkn... tmbahn lg aku keje nan cina, so aku nk gak tau mcm mne jdoh diowg dtntukn Tuhan.. mksud aku Tuhan mreke lah kn... kta kwn aku YEE... mreke ade 1 tuhan... if kowg sume lalu kt tokong cina... klu nampak ade satu tuhan diowg yg pegang bunga teratai color pink lau xsilap aku lah... ha yang tulah tuhan diowg yg menentukn jodoh... die kta... tuhan diowg ade pegang beberapa helai benang ataupun tali bwarna merah... klu ikatan nye baik makanye dptlah jdoh yg baik nt... ha mcm 2 lah lebih kurng... tp lau nk tau detail, better tnye owg2 cina yg len... lgpown xslh kite nk tau owg len punye agama... sbagai pengetahuan kite jugk... tp akidah msti kuat oke... =) erm aku pulak kta yg kite sbgai orng islam mmg dah ade jdoh... means Tuhan kite dah tntukn psangn kite msing2 sejak azali lg... so kwn aku yg cina nie tnye... knpe ade orng yg adartu atau xkawin... xkn diowg xde jodoh... oke... kowg sume ase ape??? kowg tau x... hurmmm agak sukar... tp aku penah trbce satu artikel lah kn... btol atau x, xtau lah plak... mungkin nt kite leh crik same2... ape yg aku tau... tiap owg ade pasangn mreka... dah ditentukan sebelom kite lahir lg... ade jdoh yg cept n ade yg lambat.. bg sesetengah orng yg xde jdoh mse die kt dunia nie mksudnye mgkin pasangn mreka telah meninggal dulu sblum sempat diowg jumpe... tp yg pentg... mreka ttp berjdoh di akhirat kelak... hebat kn3.... erm so jan berasa sedih klu xde psngan sekrang... tp bile bercite sal jdoh nie yg kelakarnye... time aku buat umrah dlu... aku p nan mkcik aku... mkcik aku nie ala2 tomboi skit... time kitowg p jabar rahmah (tempat pertemuan nabi adam n hawa) die kta kt aku jan kco die.. die nk mintak jdoh kejap nan tuhan... paling aku xcye... selepas jer kmi sampai umah pda waktu petg... mlm 2 tros ade owg pinang... =p dah 3 pown ank die skunk tp still ketomboy an lg.. hahahaha... klu dah jdoh.. ape nk buat... =)

No comments: