NamAku (@_@)

Ini cerita aku, famili, si die n kwn2... tiada kaitan dgn owg yg xdikenali... belog ini diwujudkan untuk menghabiskn masa lapang semata2... bukn untuk glamor n populariti.... slmt berbelog =)

Thursday, August 18, 2011

Kilang owh kilang

olla sume.. pe kabar... salam ramadhan buat sume ye.... tetibe tgn aku nie gtai plak nk tulis sal sejarah aku at kilang 2... huhuhu al mklom ar aku nie pekerje kilang... huhuhu... bru aku thu btapa pelajarn 2 penting... dlu aku salu ingt keje kilang 2 senang... idop tnpa ilmu mmg senang dipijak2 oleh owg... bile aku msuk dlm kilang... mcm2 perasaan ade lam atie nie.. sayu.. sedih...mrh... dgn mcm2 sifat mnusia... bru sy thu npe mak sy xpnh bg sy jejak kn kaki ke kilang klu stakt nk jdi operator... huh... simpati tgok ibu2 yg dah berumur n still lg bekerja sbb nk bg ank2 mkn... tmbahn lg pekerja2 asing yg dtg ke msia... owg msia septutnye bertuah duduk di bumi msia yg senang n aman... owg2 asing punyer sush smpai snggup tggalkn family n dtg snie tuk bekerja... bukn senang mnjdi operator... aku ase operator2 at kilng 2 mmg da tepu da otak msing2 dok dengar caci maki n kene mrh arie2 ngn leader diowg... huh lau aku lah... mmg xsmpai shari la... tmbahn aku nie owg yg xley kene mrh... =p arie nie aku ade wat orentasi kt pkerje2 vietnam... ermmm mcm2 jugklah yg diowg luahkn pda kmi... dr segi peraturan... kesihtn n mcm2 mslh lg la... pening gak otak pihak2 managemnt nk melayn... huh... bg aku tiap2 owg ade tggungjwb mreka yg trsendri... xkire la operator ke... leader ke... mngemnt ke... sume kene ade responsibility.... perghhhh... aku nie plak... budak2 mentah yg bru jejak alm pekerjaan... byk g yg ptut aku blajr drp senior2.... setiap kerje mstie ade persoklan... n aku kene bertahan untuk berjya... sbb aku bkn di alm student lg... huh... pda spe2 yg msih stadi... nie la mse paling bez... n jan sia2kn k =)

sekian... salam... ieyrachan

No comments: