NamAku (@_@)

Ini cerita aku, famili, si die n kwn2... tiada kaitan dgn owg yg xdikenali... belog ini diwujudkan untuk menghabiskn masa lapang semata2... bukn untuk glamor n populariti.... slmt berbelog =)

Sunday, April 10, 2011

Sedarkah Kita???

kita tdak takut dosa... brapa byk amaln kita yg blh mnghapuskn dosa seharian???
apakh kita bgtu yakin mnempuh akhirat???
siapakh kita mnjelang hari kematian??? adakah kita seorng islam???? mampu kah kite brhdpan dgn mlaikat maut??? apakah kita mrasakn dri kita trlalu mulia shingga tdak ada daya untuk mnjuhkn diri dri kemgkaran???

siapa kita??? kita adalah mnusia yg berasal dr sekepal tanah yg hina... betapa hinanya kita... tapi... pelik... kita msih mampu untuk trgelak... ketwa berdekah2 & trsenyum...

sume kata2 nie aku dpt dr persatuan mahasiswa hadhari.... diowg nie mmg aktiv la kt shah alm nie... mcm2 gak yg diowg promote kt kmi2 di uitm nie... arie 2... aku ade p satu prog yg fak anjurkn... so owg 2 tnye aku... klu dberi untuk buat pilihan.... umo brape aku nk mati??? klu lah dbgi pilihan...tp b4 2 owg 2 ade ckp.. klau la die dbgi pilihn... die nk mati umr 75 mcm 2 lah... sbb time 2 kire die da brjya penuhi hidop nie... kowg tau x??? actually seseorg 2 akn success dlm idop die pda umo 70 cm tu la klu xsilap aku... haaaa jgn pkir slme nie kowg da success... sbnrnye byk g kowg xalami... bumi nie trlalu byk tuk diterokai...

aku... klu dberi pilihan sebnrnyer aku takot tuk idop kt bumi.... aku takot dgn sgala balasan tuhan... mungkin salah satu jwapn aku lah kn... AKU TANAK IDOP... hidop xmudah... sgt2 takot sbnrnye... tp aku trlalu brsyukur sbb allah bg aku pengalamn dok kt bumi... kenal ramai owg... tahu mcm2 kerenah n ragam owg... aku sedar sume 2... tp 2 lah mnusia nie sush slalu muhasabah dri... yelah aku pown bkn trlalu bik... mnjdi bik mmg xsush tp mncri sinar dri untuk mperbaiki dri sndri 2 yg sush.... 2 lah aku kowt...

aku salu fikir... smpai bile aku akn brsme family ku??? adekah aku akn knl family ku bile kmi di alm len nt??? kenal ke aku ngn ibu aku... nenek aku... sume lah...sayu... sgt2 sayu... pikirkn pengorbanan mak ayh kat aku.... aku nie da beri kbahagian kt diowg ke??? aku tau byk mne pown aku bg tp ianya ttp xkn ckup... trime ksih ye... besarkn dri ni... bg pelajarn... mkn minum sume... sy amt mnghrgainye... =) aku tringt di waktu kecil... ade jugk aku tggikn sore dgn ibuku... itu xnk ini xnk... klu bleh skunk aku tanak wat cm2 lg... ye... sejak aku smbg stadi... ambik dip kt sabah... aku mule rasekn aku ank yg truk... npelah aku mstie byk kerenah mse kcik2.. adussssssssssssssss... ='(

ibu... ank mu xkn wat bgitu lg... sy akn jdi yg trbik tuk kmu... mbls jsa kmu nt... sy tau byk sgt pengorbanan kmu tuk sy... mcm2... sumenye hanya tuk sy.... nk besarkn sy.... tp yg pasti.. sy trlalu sygkn kmu ibu... kmu besarkn sy dgn tenaga kmu... dgn duit kmu... dgn ksih syg kmu... tatkala owg len sibuk dgn suami2 mreka tp aku tabah mlayn aku... mne bpaku??? owg laki sememangnye bgtu... bile da cerai... n kwen len.. ank2 dilupakn... nafkah apatah lg... tp aku xpnh pown idop merempat tnpa ade ayhku... sbb aku tau ibu aku akn bg mcm2 kt aku supya aku xrase sush... pkcik2 ku sume klu bleh diowg la nk jdi ayh2 aku... bwak p sne snie... bg aku epie sbb tanak aku ingt ayh aku.. myb diowg pkir aku dndam kt ayh aku...

xlah... dlu mse aku kcik2 mgkin la... tp bile da besar.. ade peljran aku da mula tau dendam 2 xbik... bpak aku dah mula dtg cri aku... sbb ape??? sbb aku da besar... da de degree... sbb ank2 die ngn wife bru msih kcil... kmu mmg pndai wahai bpa... tp aku xpnh kish... ape2 la haiiii.... yg pntg aku tgah pkir nk bahagiakn mak aku sowg nie... mak aku adelah yg terbik bg aku... sbb die aku jejak kaki ke mekah... aku pat tgok keindahan kaabah... sbb ibu ku.. aku p byk tmpt kt luar... bombay... n mcm2 tmpt g lah... kowg... kowg plak hrus lah brsyukur tau ade dua2... mak n ayh.. try tuk xsushkn mreka k... mereka da byk sush tuk kite... xslhkn bg sdikit kbhagiaan kt mreka????

ibu... if sy p dlu sblom kmu... sy mintak maf sbb sy sptutnyer mbri kmu sgala2nyer.... kalu blh sy tanak tgok kmu pergi sblom sy... sy xkn mpu tuk biarkn kmu p... klu bley sy nk sy p b4 kmu... sbb sy tau sushnyer kmu mbesarkn ank yg degil ini... andai kmu tahu... dri ini sntiasa menangis mengenang jasa2 mu pda aku... tp aku takkn tunjukkn pda kmu wahai ibu... tiap kali aku nk balik ke shah alm... kdg2 aku trlalu takot... bley kah aku brjumpa kmu slepas aku blik ke umah nt???? ibu... slme sy dgn kmu... kmu xpnh merungut dgn sy.... xpnh jentik sy... xpnh pkul sy... knpe???? sbb kmu xnk sy trase hti... sbb kmu tanak sy rse sy xdsygi... sy tau... cume sy xkn ckp sume 2 pda kmu ibu.... bnde yg paling aku rase perit... bile kmu xpenah meluahkn rse hti kmu ibu.... kmu xpnh mngeluh skit pown pda aku... knpe kmu xckp kmu sush... knpe kmu xpnh ckp kmu skit atie dgn suami kmu???? pdahal hati kmu skit... kmu smpan sume sowg2... aku ank kmu whai ibu.... critakn lah n luahkn lah hti aku moga dpt aku ubati walaupown sdikit... itu yg buat aku trkilan wahai ibu... ='(

JANJIKU..... AKU TAKAN WAT KMU MENANGIS KRANA BNDE2 YG MNYAKITKN... SY AKN CUBE WAT KMU MENANGIS KEGEMBIRAAN BKN KDUKAAN...

No comments: